Other information and services: www.belgium.be

Problemen met inloggen op ICMS?

icms

"Ik kan niet inloggen - Ik heb de procedure gevolgd maar ik kan mijn wachtwoord niet aanpassen, ik ontvang geen meldingen - Ik heb nog geen sms/email over een incident ontvangen, is dit normaal?“ Dit zijn enkele van de vragen die we regelmatig krijgen. We geven hier alvast een paar tips mee om je verder te helpen. 

Hoe moet je inloggen?

Om in te loggen moet je je gebruikersnaam / login (niet je emailadres!) en je wachtwoord invoeren. Als je het wachtwoord, of je gebruikersnaam, vergeten bent, klik dan op de link "Gebruikersnaam / wachtwoord vergeten?” Op deze pagina geef je je e-mailadres in. Opgelet, als je verschillende emailadressen hebt (privé, professioneel,...), geef dan het adres op dat gelinkt is aan je ICMS login! Dit is het emailadres dat jij (of je leidinggevende) ons gaf toen de toegang werd aangemaakt. Als dit emailadres niet meer bereikbaar is, stuur ons dan een e-mail om de nodige aanpassingen te doen (naar icms@nccn.fgov.be).

Login

Vink dan het vakje (CAPTCHA) "Ik ben geen robot" aan en klik op "Wachtwoord resetten".

Opgelet: Als de CAPTCHA niet verschijnt, is dat waarschijnlijk omdat het "geblokkeerd" is of omdat je internet browser niet up to date is. Neem contact op met de IT-afdeling van je organisatie. Je kan ook proberen op een ander apparaat waar de captcha wel zichtbaar is (smartphone, tablet, persoonlijke PC, enz.). Je ontvangt dan een e-mail ("ICMS server wachtwoord opvragen"), met daarin een link die 15 minuten geldig is, en die je moet aanklikken. Deze e-mail vermeldt ook je gebruikersnaam ("Er is een wijziging van het wachtwoord aangevraagd voor gebruiker X.Y").

gebuikersgegevens

Hoe kan je meldingen ontvangen vanuit ICMS ?

Als je geen SMS / e-mail meldingen ontvangt wanneer een incident met je organisatie gedeeld wordt, controleer dan het volgende:

  • Klik op je naam (rechtsboven in ICMS), dan op "Profiel". Controleer of je e-mail adres en mobiele telefoonnummer correct ingegeven zijn. Je gsm nummer moet als volgt ingegeven zijn: +32490123456 (zonder met nul te beginnen en zonder spaties).

profiel

  • Klik weer op je naam, dan op "Gebruikersvoorkeuren". Controleer of je het nummer en adres hebt gekozen waarop je waarschuwingen wilt ontvangen, en klik op "Instellingen opslaan". Opgelet: Als je in je profiel je telefoonnummer of je emailadres aanpast, moet je de meldingen opnieuw activeren.

inkomende alarmen

Opmerking: Als de organisatie die een casus aanmaakte besloten heeft om geen meldingen uit te sturen, is het heel normaal dat je geen sms of e-mail ontvangt.